Geneva Motor Show 2015: Goodyear przedstawia Triple Tube – inteligentną oponę przyszłości

Nowe ogumienie potrafi samo dostosować się do zmiennych warunków drogowych

Genewa, 9 marca 2015 r. – Na targach motoryzacyjnych w Genewie Goodyear prezentuje koncepcyjną oponę Triple Tube. Opracowane przez Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu ogumienie potrafi samo regulować poziom ciśnienia powietrza w zależności od warunków drogowych i „przygotowywać się” do zbliżających się zakrętów. Zgodnie z założeniem producenta, technologię tę będzie można zastosować w przyszłości w samochodach bezzałogowych. To kolejny krok Goodyeara w kierunku poszukiwania nieszablonowych rozwiązań motoryzacyjnych.

Opona zapewnia bardzo dobre osiągi poprzez automatyczne dostosowanie do trzech różnych pozycji w zależności od warunków drogowych:

• pozycja Eko/Bezpieczeństwo pozwala na osiągnięcie zmniejszonych oporów toczenia poprzez zoptymalizowany rozkład sztywności. W tym położeniu Triple Tube wyróżnia się najlepszym hamowaniem na suchej nawierzchni, dzięki szerokiej powierzchni styku z drogą; • pozycja Sport umożliwia doskonałe prowadzenie na suchej nawierzchni, dzięki stożkowemu kształtowi ogumienia, który zapewnia optymalną powierzchnię styku opony z drogą; • pozycja Mokra Nawierzchnia zapewnia zwiększoną ochronę przed aquaplaningiem dzięki podniesionemu bieżnikowi w centralnej części, co skutkuje zwiększoną średnicą opony, a także węższą i dłuższą powierzchnią styku z podłożem.

Działanie opony opiera się na wbudowanym kompresorze, który tłoczy powietrze z komory głównej do trzech oddzielnych komór powietrznych. W przypadku przebicia jednej z nich możliwe jest kontynuowanie jazdy. Zaletą Triple Tube jest możliwość dostosowania wyglądu ściany bocznej opony do obręczy dostarczanych przez producenta oryginalnego wyposażenia.

Kompozycja mieszanki w oponie Triple Tube bazuje na krzemionce powstałej z popiołu z łusek ryżu. Technologia ta została zaprezentowana przez Goodyeara w 2014 roku. „Opona koncepcyjna Triple Tube to potwierdzenie umiejętności naszych inżynierów, dlatego z dumą prezentujemy ją w Genewie. W Goodyearze dbamy o to, by kierowcy czuli się dobrze za kierownicą i pomagamy im docierać bez obaw tam, gdzie chcą. Dzięki zdolnościom adaptacyjnym i optymalnym osiągom niezależnie od warunków drogowych, opona koncepcyjna stanowi ucieleśnienie tej idei. Jej najważniejsze zalety to poprawa bezpieczeństwa oraz możliwość kontynuacji jazdy w przypadku przebicia, a także ograniczenie emisji CO2 i zastosowanie ujednoliconych materiałów” – powiedział Jean-Pierre Jeusette, dyrektor generalny Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu. Triple Tube jest oponą koncepcyjną i na razie nie ma planów wprowadzenia jej do produkcji. Opony koncepcyjne powstają w ramach prowadzonych przez Goodyeara procesów innowacji w celu rozbudzania dyskusji o możliwych rozwiązaniach, a także by dać inżynierom możliwość nieszablonowego myślenia o inteligentnych rozwiązaniach przyszłości. Więcej informacji o obecności marek Goodyear Dunlop na Targach Motoryzacyjnych w Genewie 2015, a także materiały prasowe można znaleźć na stronie www.goodyear-press.com. Zapraszamy również na naszego Twittera @goodyearpress.

źródło: Goodyear

Pierwsza letnia opona z homologacją zimową

Michelin zaprezentował pierwszą letnią oponę, która dostała jednocześnie homologację zimową, co potwierdza umieszczone na boku opony logo 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake). Oznacza to, że ta opona może być używana zimą również w krajach gdzie opony zimowe są obowiązkowe. Według zapewnień producenta w przeciwieństwie do opon całorocznych, których osiągi w lecie i zimie są wynikiem technicznego kompromisu, MICHELIN CrossClimate uzyskała najwyższą klasę „A” przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno wg kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych. Najnowsza opona to efekt połączenia technologii produkcji ogumienia zimowego i letniego – do tej pory uważane za niemożliwe do zastosowania w jednej oponie. Ta innowacyjna opona dostosowuje swoje właściwości do warunków pogodowych dzięki zastosowaniu nowatorskiej konstrukcji bieżnika i wykorzystaniu inteligentnych elastomerów.

Cechy pierwszej letniej opony z homologacją zimową:

1. Innowacyjna mieszanka bieżnika:

Powierzchnia bieżnika jest wyjątkowo elastyczna dzięki czemu może przylegać do najmniejszych nierówności nawierzchni we wszystkich warunkach - na drodze suchej, mokrej i pokrytej śniegiem. Opona ma niskie opory toczenia. Inżynierowie Michelin zredukowali wytwarzanie ciepła dzięki zastosowaniu krzemionki najnowszej generacji, która została dodana do mieszanki gumowej znajdującej się bezpośrednio pod bieżnikiem.

2. Unikatowe połączenie kierunkowej rzeźby bieżnika z niestandardowym położeniem samoblokujących się lameli 3D.

Lamele 3D biegnące wzdłuż klocków bieżnika mają położenie typowe dla opony letniej, a jednocześnie cechuje je konstrukcja i geometria lameli zimowych Michelin. Ich geometria jest skomplikowana, są pofalowane, a ich szerokość się zmienia. W warunkach zimowych lamele powodują efekt “pazura”- wczepiając się w śnieg i zwiększając trakcję. Kierunkowa rzeźba ze zmiennymi kątami położenia wydłużonych klocków optymalizuje przyczepność na śniegu: w kierunku poprzecznym dzięki bardziej ostremu kątowi w centrum o raz w kierunku wzdłużnym, gdzie klocki bardziej się otwierają. Pionowa i pozioma falistość lameli wytwarza efekt samoblokowania. Innymi słowy, lamele zamykają się dla uzyskania większej sztywności klocków bieżnika, co daje lepszą stabilność opony niezależnie od sił na jakie napotyka podczas: trakcji, hamowania i trzymania w zakręcie.

3. Innowacyjne połączenie klocków bieżnika o ściętych krawędziach z lamelami o wysokich osiągach zapewnia maksymalny kontakt z powierzchnią drogi, co zwiększa efektywność hamowania na suchych nawierzchniach. Jednoczesne zastosowanie innowacyjnych lamelek o pełnej głębokości, zapewnia doskonałe hamowanie i trakcję na śniegu.

Michelin CrossClimate nie jest oponą całoroczną, choć jest przeznaczona do użytku przez cały rok

Michelin CrossClimate nie jest oponą całoroczną (o przeciętnych osiągach zarówno latem jak i zimą), lecz oponą letnią z osiągami zimowymi na najwyższym poziomie – uzyskała najwyższą klasę „A” przyczepności do mokrej nawierzchni zarówno wg kryteriów oceny opon letnich jak i zimowych. Jej konstrukcja odpowiada na potrzeby kierowców sprawdzone przez niezależne instytucje badawcze. Jest też odpowiedzią na ocieplający się klimat w Europie. To opona dla kierowców, którzy chcą się czuć bezpiecznie podczas jazdy na suchych i mokrych nawierzchniach latem oraz wtedy, gdy okresowo warunki zmienią się na zimowe.

Pierwsza opona letnia z homologacją zimową - kiedy trafi do sprzedaży?

W maju 2015, po wejściu na rynek, Michelin CrossClimate będzie dostępna w 23 różnych rozmiarach, od 15 do 17 cali i pokryje w ten sposób 70 proc. potrzeb rynku europejskiego. Wprowadzenie następnych rozmiarów planuje się na rok 2016. Według zapewnień producenta CrossClimate to przykład zastosowania idei Michelin Total Performance czyli połączenia wszystkich osiągów opony na wysokim poziomie. Oznacza to, że podnoszenie jednego parametru opony nigdy nie wiąże się z pogorszeniem innych osiągów.

Źródło: Materiały prasowe Michelin

Prostowanie Felg

Zajmujemy się kompleksową naprawą felg aluminiowych i stalowych do 22 cali.
Istnieje możliwość prostowania felgi na poczekaniu ( czas około 1h) , można pozostawić auto lub same felgi na czas naprawy.

forklift recertification